Nysa apeluje o kontynuację projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego
Decyzją Rady Miejskiej Nysy, wystosowano oficjalny apel do najważniejszych postaci politycznych kraju – premiera, prezydenta oraz marszałków Sejmu i Senatu, z prośbą o dalsze prowadzenie inwestycji w Centralny Port Komunikacyjny. Plan konstrukcji przewidywał połączenie z Nysą poprzez jedną z linii tego kolosalnego przedsięwzięcia transportowego.
Autorem wniosku był radny Piotr Smoter, który podkreślił istotność komunikacji dla miejscowości takich jak Nysa. Jego zdaniem, miasto powinno wyrażać swój entuzjazm do bycia częścią tak znaczącego systemu transportowego.
Smoter przypomniał również o dużych nakładach finansowych, które lokalne władze musiały ponieść na przebudowę nyskiego dworca kolejowego na nowożytny węzeł komunikacyjny. Prace te zostały przeprowadzone z myślą o integracji z dalekobieżnymi liniami kolejowymi – zgodnie z planami rządu.
Również radny Arkadiusz Kuglarz podzielał swoje spostrzeżenia na temat sytuacji, podkreślając konieczność walki o połączenie kolejowe z Nysą, niezależnie od przyszłej sytuacji projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Zgodnie z aktualnymi planami rozbudowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, od nowego portu lotniczego w Baranowie miało prowadzić 10 tzw. „szprych”, czyli linii kolejowych, które miałyby rozchodzić się promieniście do różnych regionów Polski. Idea ta miała na celu umożliwienie szybkiego dotarcia do międzynarodowego lotniska z dowolnej części kraju, za pomocą jednego pociągu. Szprycha numer 8 miała prowadzić z Warszawy przez lotnisko CPK, Piotrków Trybunalski, Częstochowę do Opola, a następnie do Nysy i Kłodzka.